Auto

Recenzie Dacia Spring 2024

Recenzie Dacia Spring 2024

Dacia Spring pare să fie cea mai accesibilă mașină electrică din Marea Britanie când va sosi anul viitor. Ne luăm la volanul unei versiuni cu specificații euro pentru a ne face o impresie timpurie despre cum este…
Când lucrați la birou sau departe de casă, una dintre cele mai importante întrebări ale zilei este „Ce este pentru prânz?”. Sigur, te-ai putea răsfăța cu o mâncare la pachet, dar o ofertă de masă de supermarket conține toate componentele cheie pentru mult mai puțini bani.

Această mașină electrică Dacia Spring este, de fapt, oferta de masă – vă oferă toate elementele esențiale pentru un preț estimat de 20.000 GBP. Acest lucru subcutează modelul nostru electric mic favorit actual, MG4 EV (26.995 GBP), precum și Fiat electric. 500 (28.000 GBP), Renault Zoe (30.000 GBP) și Honda e (37k £). Citroën Ami costă în jur de 8000 GBP, dar din punct de vedere tehnic este un cvadriciclu și este compromis pentru utilizarea de zi cu zi.

Cum conduce Dacia Spring?

Cum conduce Dacia Spring?

În ciuda suspensiei ridicate și a caroseriei ușor robuste, Spring nu are nicio capacitate off-road și este strict cu tracțiune față. Sunt disponibile două puteri de ieșire, fie 44 CP, fie 64 CP, deși ambele au o viteză maximă de 78 mph. Bănuim că timpul de 0-62 mph al versiunii mai puțin puternice de 19,1 secunde înseamnă că are sens doar dacă vei conduce doar călătorii locale destul de scurte într-un oraș sau în centrul orașului.

Versiunea de 64 CP este o alegere solidă, fiind viguroasă la viteze mici și capabilă să țină pasul cu traficul pe autostradă. Totuși, toți rivalii lui Spring (fără a lua în calcul Ami) sunt mai rafinați cu orice viteză, cu mult mai puțin zgomot de drum, vânt și motor electric.

Suspensia moale a mașinii noastre de testare, reglată pentru drumurile europene, absoarbe cele mai grave denivelări, dar devine rapid agitată și se străduiește să se așeze. Înălțimea de rulare ridicată înseamnă că există o cantitate uriașă de înclinare a corpului la viraje și o mulțime de mișcări verticale pe drumurile ondulate, rezultând o experiență obositoare pentru pasagerii pe călătorii mai lungi.

Direcția are un răspuns inițial puternic, dar oferă foarte puțin sentiment de aderență, inspirând încredere minimă atunci când abordați sensurile giratorii peste vitezele orașului. Pe scurt, mașinile rivale au o configurație de rulare și de manevrabilitate mai sofisticată, simțindu-se mai puțin în profunzime odată ce te aventurezi dintr-un oraș sau oraș.

Toate Springs vin cu o baterie de 26,8 kWh (din care 25 kWh este utilizabilă), modelul de 44 CP atingând o autonomie oficială de 149 de mile, iar versiunea de 64 CP coborând ușor la 136 de mile. Este mai departe decât Fiat 500 electric entry-level (118 mile), dar semnificativ mai scurt decât 218 mile ale lui MG4 SE și cele 239 mile ale lui Zoe.

Pentru a-și maximiza autonomia în lumea reală, puteți selecta un mod de conducere „eco” pentru a limita puterea maximă la 31 CP și viteza maximă la 62 mph. Un sistem de frânare regenerativă ajută, de asemenea, la recuperarea energiei atunci când încetinești, deși puterea nu poate fi reglată și nu este suficient de puternic pentru a aduce mașina la o oprire. Între timp, un port de încărcare CCS ascuns în spatele insigna frontală îi permite lui Spring să utilizeze un încărcător rapid public cu o rată de încărcare maximă de 34 kW, luând aproximativ 38 de minute pentru o reîncărcare de 10-80%.

Cum e înăuntru?

În interior, Spring are o poziție de ședere mai comandantă decât rivalii săi, iar ferestrele sale relativ mari oferă o vedere bună spre exterior. Cu toate acestea, volanul fix și lipsa ajustării înălțimii pentru scaunul șoferului fac mai dificilă găsirea unei poziții confortabile decât majoritatea rivalilor. Șoferii cu picioare mai lungi ar putea fi nevoiți să-și strângă picioarele pentru a ajunge la volan.

Există un sistem de infotainment simplu cu ecran tactil de 7,0 inchi cu Apple Carplay, iar comenzile de ventilație de mai jos sunt ușor accesibile, dar butoanele pentru toate alte funcții sunt împrăștiate pe tabloul de bord fără aranjament logic.

Toți rivalii lui Spring (din nou, cu excepția Ami) se simt mai robusti, iar utilizarea pe scară largă a plasticului zgârieturi face ca interiorul să se simtă ca un produs de buget. Cu toate acestea, merită remarcat că Regatul Unit va primi o versiune actualizată cu un interior reîmprospătat, astfel încât aspectul și materialele ar trebui să se îmbunătățească față de versiunea pe care am condus-o.

Există mult spațiu pentru cap și picioare pentru un ocupant înalt de 6 metri care stă în față, în timp ce un pasager la fel de înalt care stă în spatele lor se va simți mai puțin înghesuit decât s-ar simți într-un Fiat 500 sau Mini Electric. Ușile din spate ale lui Spring facilitează, de asemenea, accesul la locurile din spate (în ciuda deschiderii relativ mici), iar portbagajul său de 270 de litri este mai confortabil.

De asemenea, puteți plia spătarul banchetei din spate ca o singură piesă, deși este mai puțin versatil decât 50/50 împărțit în 500 și Mini. Totuși, un MG4 este mai practic în ansamblu, găzduind până la cinci pasageri (în loc de patru) și are un portbagaj mai mare, de 363 de litri, cu scaune din spate rabatabile 60/40.

Toate versiunile au kit de siguranță de bază, inclusiv airbag-uri frontale și laterale, precum și frânare automată de urgență (AEB). Cu toate acestea, Spring a primit doar una din cinci stele atunci când Euro NCAP a testat mașina în 2021, având performanțe slabe în toate domeniile și lipsind unele dintre cele mai recente echipament de siguranta. Fiat 500 a primit un rating de patru stele în același an.

Prețurile și nivelurile de echipare nu au fost încă confirmate, dar pentru moment, primăvara are o mulțime de atracție financiară. Cu condiția ca ratingul de siguranță să nu fie o îngrijorare mare și suspensia să fie reajustată pentru drumurile din Marea Britanie, Spring va fi un plus excelent pentru o flotă casnică care se ocupă de toate sarcinile scurte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *