Dacia Jogger este o mașină de familie practică, spațioasă și extrem de accesibilă, rezistentă la uzură și de încredere, dar nu vă așteptați la ultimul cuvânt în materie de lux.
Seamănă puțin cu păpușile alea rusești matrioșca. Cele mari seamănă mult cu cele mici, dar le deschid și pot încăpea mult mai mult în interior.
Combinând caracterul practic al SUV-ului și al MPV-ului, Jogger-ul a fost proiectat astfel încât șapte persoane să poată sta confortabil pe tot parcursul – da, chiar și pe locurile cele mai din spate.
Acestea fiind spuse, nu vă așteptați să găsiți o cabină de primă clasă, care este toată piele elegantă și lambriuri din lemn. Interiorul Jogger-ului este simplu și rezistent la uzură și poate un pic ieftin pe alocuri. Dar atunci aceasta este o mașină extrem de accesabilă, iar când vine vorba de raportul calitate-preț, dă în cui.
Locul în care Jogger impresionează cu adevărat este cât de încăpător este. V-ar fi greu să găsiți mai mult spațiu pentru cap într-o catedrală și există o mulțime de spațiu în al doilea rând (și chiar și în al treilea rând) pentru ca adulții mai înalți să se întindă confortabil. Desigur, spațiul portbagajului este afectat atunci când ai șapte persoane în mașină. Dar prin rabatarea scaunelor din spate – care sunt, de asemenea, ușor demontabile – veți putea încăpea cu ușurință mai mult de câteva valize masive acolo, chiar dacă acele scaune nu se pliază plat în podea.
Cu eticheta de preț fără preturi, obțineți un set de echipamente standard destul de ușor la nivel de intrare. Sunt incluse aer condiționat, ornamente metalice și roți de oțel de 16 inchi cu huse, dar pentru a obține un sistem de infotainment trebuie să descărcați o aplicație pe smartphone. Dar cel puțin există un suport pentru smartphone încorporat pe care îl puteți folosi apoi pentru a vă ține telefonul pe loc.
Desigur, dacă o versiune spartană a Joggerului nu este cu adevărat geanta dvs., puteți oricând să faceți upgrade. Gama superioară nu costă o sumă uriașă mai mult și are lucruri precum scaune încălzite, controlul de croazieră, faruri LED și un sistem de infotainment adecvat. Specificațiile medii sunt un compromis bun de a menține costurile scăzute fără a sacrifica unele luxuri ici și colo.
Există două variante de motorizare, începând cu un 1.0 litri pe benzină cu 110 CP, care este asociat cu un manual cu șase trepte și care vă poate duce de la 0 la 60 mph în aproximativ 11 secunde. Este suficient de pumn atunci când ai un pasager la bord, dar cu o mașină plină, probabil vei descoperi că te străduiești să progresezi rapid.
Mai bună este versiunea hibridă, care are un motor pe benzină de 1,6 litri și un motor electric care oferă 140 CP mai ușor de încărcat. Încă nu este rapid, dar este mai economic și este singura modalitate de a obține un Jogger cu o cutie de viteze automată.
Oricum, Jogger-ul este confortabil. Sigur, s-ar putea să nu fie cea mai sportivă sau cea mai rafinată mașină din lume, dar, din nou, nu este menită să fie. Schimbarea manuală a vitezelor este lină, iar Jogger-ul nu se simte atât de gros încât strângerea în locurile de parcare înguste să vă facă să transpirați rece. Aceasta este o mașină foarte ușor de condus și de văzut în afara.
Pe autostradă, este și un crucișător bun. Da, se aude puțin zgomot de vânt și da, veți observa că versiunea pe benzină se simte puțin slabă. Dar, altfel, Joggerul face navigarea ușoară.
Cu toate acestea, Dacia Jogger este o mașină extrem de simpatică. Este ieftin de rulat, extrem de practic, confortabil și foarte fermecător de simplu de utilizat și de trăit.
Dacia Jogger este atât de accesibil, încât aproape îl oferă. Ei bine, în comparație cu concurența sa directă, oricum, dintre care nu sunt multe. Majoritatea producătorilor de mașini au încetat să mai producă genul de MPV-uri practice cu șapte locuri cu care Jogger concurează teoretic, preferând să construiască un SUV mai gros, cu pozițiile lor înalte dorite.
Cele mai apropiate alternative la Jogger sunt versiunile cu șapte locuri ale Volkswagen Caddy și Ford Tourneo Connect, dar chiar și acele vehicule bazate pe furgonete sunt considerabil mai scumpe. A Citroen e-Berlingo, Peugeot e-Rifter și sunt la prețuri bune, cu șapte locuri SUV-urile, dar, ați ghicit, costă totuși ceva mai mult decât Jogger-ul.Peugeot 5008 și Skoda Kodiaq a costat o bună bucată mai mult decât chiar și un Jogger complet încărcat din cauza motoarelor electrice. Vauxhall Combo Life Electric
Dacă trebuie să cărați șapte persoane în jur și aveți un buget restrâns, chiar nu există altceva. Și dacă aveți nevoie doar de cinci, al treilea rând este ușor de îndepărtat și depozitat pentru spațiu suplimentar în portbagaj în modul cu cinci locuri. Cu condiția să aveți unde să păstrați câteva locuri de la o mașină.
Trei niveluri de echipare vă permit să treceți de la superbazic și accesibil la, bine, bine echipat și accesibil. Decorul Essential este cel mai ieftin mod de a intra într-un Jogger, dar aveți totuși aer condiționat și geamuri electrice, așa că nu este ca și cum trebuie să sacrificați tot confortul creaturilor. Există un afișaj media de 8,0 inchi, dar nu există infotainment încorporat, în schimb, trebuie să vă conectați telefonul pentru a utiliza Apple CarPlay sau .Android Auto
Expression și Extreme sunt mult mai populare pentru că primești lucruri precum senzori de parcare, camera de marșarier, ștergătoare automate și scaune încălzite, în funcție de model. Hybridele sunt disponibile numai cu aceste două modele și adaugă un afișaj digital pentru șofer.
De asemenea, merită remarcat faptul că versiunea hibridă este mai scumpă decât benzina, cu aproximativ 3.000 de lire sterline. Va trebui să decideți dacă cutia de viteze automată și tabloul de bord digital, împreună cu potențialele economii ale costurilor de funcționare, fac ca acesta să merite suplimentar.
Jogger-ul este excelent la absorbția denivelărilor, așa că aceasta este o mașină destul de ușoară prin oraș. De fapt, Jogger-ul face de rușine o mulțime de mașini mult mai scumpe când vine vorba de a face față cu Tarmac-ul bulversat.
Direcția este ușoară, ceea ce ajută atunci când vă așezați în spații înguste, dar raza de viraj este puțin mare – 11,7 metri – ceea ce înseamnă că trebuie să vă faceți timp cu sensuri giratorii mici. Priveliștea este grozavă, deoarece stai relativ sus, cu ferestre mari din spate, oglinzi ușoare decente și nu prea mult în calea punctelor moarte.
La mașinile pe benzină, schimbătorul de viteze este ușor, chiar dacă puțin crestat și singura problemă este într-adevăr o senzație ușor de înghețată la ambreiaj. Hibridul are o cutie de viteze automată elegantă, în timp ce motorul se bucură de puterea electrică la viteze mai mici, făcându-l mai relaxant dintre cei doi.
Pe autostrada
Optează pentru benzină, iar performanța sa pe autostradă este bună până la un punct, dar vei observa cu adevărat că îi lipsește performanța totală, mai ales dacă ți-ai umplut Jogger-ul cu oameni și bagaje.
Dacă încerci să depășești pe autostradă, este cu adevărat lent și laborios – să privești acul vitezei atunci când accelerezi în treapta a șasea este ca și cum ai privi acul orelor pe un ceas…
Hibridul este puțin mai bun aici. Nu este ceea ce ai numi rapid, dar este mai ușor să ajungi la curent. Pe de altă parte, poate fi destul de zgomotos în timpul accelerației, ceea ce se observă în special atunci când pui piciorul pe o alunecare, de exemplu.
Cu toate acestea, zgomotul nu este o problemă foarte mare atunci când călătoriți. Ambele motoare se instalează în zgomotul de fundal la viteză, în timp ce zgomotul drumului și al anvelopelor sunt menținute la niveluri rezonabile. Nici măcar nu se aude prea mult zgomot de vânt în jurul oglinzilor exterioare.
Pe un drum întortocheat
Oare Dacia a reușit să facă din acest practic șapte locuri o unitate de dinamită pe un drum de țară? I-a oferit lui Jogger genul de claritate a direcției și echilibrul șasiului la care ne-am aștepta de la un BMW M3? Nu, desigur că nu, dar este distractiv de imaginat, nu-i așa?
Tot ce trebuie să facă Joggerul pe un drum întortocheat este să fie confortabil și sigur și, cu siguranță, se descurcă. Există suficientă aderență și suficientă „goes-where-you-point-it-ness” de la direcția oarecum vagă și ușoară, încât vei avea multă încredere în Jogger și asta contează.
Este în regulă și, să fiu sincer, asta este tot ce trebuie să fie. Fraza cheie aici este „pentru ceea ce este”, iar în acest sens Jogger-ul este enorm de impresionant. Adevărat, Skoda Octavia Estate este o mașină la preț bun și foarte spațioasă, care este mult mai captivantă printr-o serie de viraje, dar apoi nu poți obține șapte persoane într-o Octavia…
Pare interesant. Astept va rog date de pret ptr versiunea hybrid expression si extrem.Ma intereseaza si un test drive in Bucuresti.Multumesc
Din pacate in prezentarea de mai sus lipsesc date tehnice importante ,raportate la siguranta pasagerilor,stiu eu…nr. air bag uri,pozitia acestora ,nr puncte test sigutanta in caz de coleziune,daca are sisteme de asistenta la franare,in curba (fiind inalta),acestea mi se par obligatorii….Doresc mai multe detalli fata de consum ,nu se intelege clar daca exista motorul electric la versiunea hibrid,de cati volti este bateria externa…etc…etc..Asa zisul expert care a facut prezentarea de mai sus va poate face deservicii prin omisiunile prezentate de mine…care sunt de altfel sincer doritor sa am acest model…placut si elegant la prima vedere….ptr care felicit echipa!!!