De când Hyundai Santa Fe a debutat la începutul mileniului, a crescut de la o compactă de asemenea rulată la un SUV de dimensiuni medii demn, dar nu a fost niciodată deosebit de memorabil. Acest lucru se schimbă cu 2024 Santa Fe reproiectat, care a fost tratat cu o regândire completă. Acest nou Santa Fe este schimbat semnificativ și, după estimarea noastră, ar fi putut fi lansat ca un model complet diferit de vândut alături de Palisade
Cu stilul său blocat și teșit, aspectul Hyundai Santa Fe 2024 este o mare îndepărtare față de predecesorii săi și pentru Hyundai în general. Iluminatul are un motiv H, care este distinctiv în timpul zilei sau nopții – din față, arată ca un Ford Flex de generația următoare, dacă modelul respectiv a trăit. Vederea din spate nu este la fel de atractivă, farurile din spate montate jos adăugând multă greutate vizuală incomodă deasupra.
În ceea ce privește dimensiunea, noul Santa Fe este cu 1,8 inci mai lung decât predecesorul său – și există și mai multe știri în interior. Acum este un SUV cu trei rânduri cu șase sau șapte pasageri, în loc de un cu cinci pasageri pe două rânduri. După cum era de așteptat, stilul interior a fost, de asemenea, modernizat, cu noi funcții pentru a împrospăta și mai mult lucrurile.
Am avut ocazia să conducem Santa Fe în Coreea și am venit cu impresii favorabile ale ambelor modele care sunt destinate SUA. Standardul Santa Fe, care sosește în martie, este propulsat de un turbocompresor de 2,5 litri cu patru cilindri, bun pentru 277. cai putere și 311 lire-picior de cuplu. Este asociat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu opt trepte, care antrenează roțile din față sau toate patru. Santa Fe Hybrid, care ajunge aici mai târziu în primăvară, dispune de un turbocompresor de 1,6 litri în linie, cu un motor AC care împreună produc 232 de cai și 271 de lire-picior. Utilizează o automată cu șase trepte și trimite cuplul tuturor celor patru roți.
Ori Santa Fe este suficient de puternic, deși nu ceea ce am considera noi impresionant. Motoarele rămân plăcut silențioase până când apăsați pedala. La accelerație maximă, există câteva sunete grosiere de motor, dar asta este destul de tipic pentru un patru în linie. Vehiculele cu specificații coreene pe care le-am condus au fost reglate pentru confortul pe autostradă, netezind cu pricepere puținele imperfecțiuni ale trotuarului pe care le-am putut găsi și prezentând câteva reveniri reziduale pe unele ondulații ale drumului. Ne așteptăm ca versiunile din SUA să primească o melodie de suspensie puțin mai fermă. Manevrarea este mai mult decât adecvată pentru majoritatea șoferilor și se simte bine stabilită la viraj. Pentru tipurile mai aventuroase care s-ar putea aventura în off-road, un model XRT va avea anvelope de 30 de inci pentru toate terenurile și va oferi o gardă la sol suplimentară de 1,5 inci.
Nu sunt multe de spus despre felul în care se conduce Santa Fe și acesta este de fapt un lucru bun pentru un SUV cu trei rânduri. Cumpărătorii din această clasă, de obicei, nu caută sport și palpitant, mai degrabă confort și comoditate. În acest scop, contează ceea ce este înăuntru.
În față, noul Santa Fe oferă mult spațiu, iar vizibilitatea spre exterior este excelentă. Cabina este mult mai frumoasă decât înainte, cu materiale îmbunătățite și o consolă centrală mai curată, care nu este plină de o mulțime de butoane. Volanul arată ca și cum ar fi fost furat dintr-un Land Rover, dar, spre meritul Hyundai, se potrivește perfect cu cabina de pilotaj. O singură bucată de sticlă curbată găzduiește două afișaje de 12,3 inchi – unul pentru panoul de instrumente și un ecran tactil pentru infotainment. Comenzile climatice separate se află în stiva centrală, deasupra unei tăvi cu încărcătoare duble pentru telefoane fără fir și suporturi mari pentru pahare.
Cotierul central al cotierei este atât în față, cât și în spate, pentru a permite accesul pasagerilor de pe scaunele din față sau din spate, deși zăvorul a necesitat un efort pentru a se deschide. Un alt coș mare este sub consolă și există și două torpedou. Cutia de sus este disponibilă cu o lumină de sterilizare UVC care pretinde că dezinfectează telefoanele, ochelarii sau alte obiecte personale.
Scaunele de căpitan de pe al doilea rând disponibile sunt aproape la fel de confortabile și reglabile ca cele din față, iar spațiul pentru picioare este suficient, dacă nu generos. O poziție ridicată, asemănătoare unui stadion, oferă o vedere bună în față, ceea ce ar putea fi un mare bonus pentru pasagerii predispuși la rău de mișcare. Cu toate acestea, o omisiune flagrantă este lipsa controalelor climatice spate separate. În starea actuală, puteți regla viteza ventilatorului pentru acei pasageri doar din consola din față.
Accesarea celui de-al treilea rând se realizează cel mai bine urcându-se între scaunele căpitanului din al doilea rând, deoarece abia există suficient spațiu pentru a trece când scaunul din mijloc este alunecat și înclinat înainte. Datorită formei cutie a lui Santa Fe, există suficient spațiu pentru adulți acolo, dar în cele mai multe cazuri, pasagerii din al doilea rând ar putea fi nevoiți să alunece înainte pentru a avea spațiu adecvat pentru picioarele celui de-al treilea rând. Este demn de remarcat faptul că hibridul reduce spațiul pentru picioare pe al doilea rând cu aproximativ jumătate de inch.
În general, această cabină nu este la fel de spațioasă ca cea mai mare Palisade, dar Santa Fe este un competitor solid pentru cumpărătorii cu nevoi ocazionale de al treilea rând. În spatele celui de-al doilea rând, Santa Fe poate găzdui un impresionant 41 de picioare cubi de marfă, cu cinci mai mult decât înainte. În cazul în care aveți nevoie de mai multe, portbagajul de plafon poate ține o serie de poduri utile și există chiar și un mâner ascuns în spatele geamurilor ușii din spate pentru a vă ajuta să vă urcați pe roata din spate pentru a accesa portbagaj.